niedziela, 22 października 2017

MOJA LADY JANE - C. HAND, B. ASHTON, J. MEADOWS


Ta książka jest genialna! Powieść historyczna w klimatach YA z wielką dozą humoru.

Gdy byłam młodsza, uwielbiałam serię książkową "Strrraszna historia". Lekka, zabawna i wciągająca forma przedstawiania historii (nawet jeśli nie do końca prawdziwa). Humor autorek przywodzi mi na myśl tamte genialne pozycje.

W powieści mamy ludzi zwykłych i tzw. Ewianów (ludzi posiadających zdolność przemiany w jakieś zwierzę). Jestem pewna, że inspiracją był dla autorek konflikt katolicy-protestanci, który był silny w tamtych czasach. Wyszło im to genialnie. Wszystko było bardzo dobrze przemyślane i nadało historii tej wyjątkowości!

Akcję poznajemy z perspektywy trzech postaci: Jane, Gifforda i króla Edwarda. Każda z postaci jest niesamowicie wykreowana. Tak bardzo polubiłam ich wszystkich (najbardziej Gifforda, dajcie mi takiego chłopaka)!

Książka jest pełna humoru i uroku. Niektóre sceny były tak urocze, że nie mogłam przestać się uśmiechać. Wielokrotnie śmiałam się w głos z żartów i absurdów pojawiających się w powieści. Mam ochotę polecać ją wszystkim, bo w jej przypadku mam wrażenie, że może spodobać się każdemu. Naprawdę nie czekajcie ani chwili i bierzcie się za jej czytanie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz