sobota, 10 sierpnia 2013

Artykuły Eski o nowościach w K-pop'ie


Ostatnimi czasy to jeden z głośniejszych tematów !
Na Eska.Pl pojawiło się kilka artykułów na temat nowości w K-pop'ie. Kiedy zobaczyłam pierwszy z artykułów o EXO ~ od razu wiedziałam, że nie obędzie się bez problemów i jak widać miałam rację !


Na początku podeszłam do tego trochę sceptycznie. Jednak artykuł był napisany ok. Zresztą nie zdziwił mnie on jakoś strasznie, zważywszy na to, że EXO jest fenomenem w k-pop'ie [słusznie, czy nie słusznie to już innym razem] i nie zdziwiło mnie, że i w Polsce ktoś o nich napisał.

Potem pojawił się artykuł o SHINee, który już nie do końca przypadł mi do gustu. Nie chodzi tu o to, że mam pretensje, że ktoś go napisał. Nie przeszkadza mi, że ktoś wspomina o moim ulubionym zespole, wręcz przeciwnie ! Nie podoba mi się po prostu jego treść !

Przykładowo:

"Fani SHINee zastanawiają się, czy ich idole zamierzają nakręcić kontynuację klipu do Boys Meet U. Skąd takie plotki? Wideo do piosenki podczas swojej telewizyjnej premiery w Japonii zakończyło się scenką z napisem to be continued. Macie jakieś pomysły na dalszą część teledysku do Boys Meet U? Dajcie znać w komentarzach i Eskowym czacie a tymczasem zapraszamy Was do oglądania. Miłego klikania ;)."

~ zdanie lekko lamerskie niestety.

albo w artykule o B.A.P:

"W 40 sekundowej zapowiedzi teledysku do Badman widzimy fragmenty przedstawiające uliczne zamieszki. Czy panowie coś przeskrobali? - zastanawiają się fanki formacji. "

~ takie pytanie nigdy nie przyszłoby mi nawet do głowy...

Jednak mimo lekko dziwnego stylu pisania redaktora Eski ~ to cieszę się, że Polskie media otwierają powoli swoje wrota także dla k-pop'u. Moim marzeniem jest udanie się kiedyś na koncert swoich idoli, zobaczenia ich w swoim kraju, a jedyna droga prowadząca do tego idzie przez media ! 

Rozumiem, że takie artykuły nie muszę się ludziom podobać, ale te komentarze, które tam widziałam wołają o pomstę do nieba ! Przekleństwa, wyzwiska i nie wiadomo co jeszcze ! K-pop nie jest niczyją własnością, oppa nie jest tylko twój ! Ludzie pluli się, że nie chcą 'świeżaków' w k-pop'ie. Nie chcą sezonowców ! A przecież każdy z nas musiał jakoś zacząć ! 


Sama zaczęłam jakieś pół roku temu i nigdzie się nie wybieram ! Każdy ma prawo wejść w koreańską kulturę ! To nie jest rzecz dla elit ! 
Zresztą jeśli myślisz, że słuchanie k-pop'u czyni z ciebie kogoś elitarnego to jesteś w błędzie ! Nie ma sensu zatrzymywać tego do siebie, trzeba cieszyć się tym razem z innymi ! 
Celem B.A.P jest zdominowanie całego świata ! Jak mają to zrobić skoro fani chcą ich zachować tylko dla siebie ! Zresztą dotyczy to wszystkich zespołów !

Opanujcie się ! Czas dojrzeć i zrozumieć, że takie zachowanie tylko ośmiesza nas wszystkich ! 


Mimo tego, że spora część ma takie samo zdanie jak ja na ten temat, to te osoby, które wyleciały z wyzwiskami na Eskę pogrążyły nas wszystkich we wstydzie ! Jest to jeden z powodów dla, którego nie lubię fandomów ! Mimo tego, że jest w nim wiele wspaniałych osób, to ta część ze zrąbaną psychiką sprawia, że cały fandom musi ponosić odpowiedzialność za ich głupotę !


Jeśli nie chcecie, nie musicie kontaktować się z ludźmi, którzy są nowi w k-pop'ie. Nie musicie słuchać go w Polskim radio ! Ale nie musicie też wieszać psów na innych, bo napisali o waszych idolach i się wam to nie spodobało ! Trochę kultury !


Przestańmy obawiać się hejtów ze strony innych ludzi ! Każdy ma jakiś antyfanów i nie jesteśmy w stanie tego zwalczyć ! Najważniejsze jest to aby ich nie prowokować i nie dawać powodów do nienawiści ! A właśnie takie zachowanie jakie powyżej opisałam jest najgorszym co można robić ! Spokój i opanowanie to podstawa, nawet jeśli mamy ochotę zrzucić kogoś ze schodów ! 
Pamiętajmy o tym !


3 komentarze:

  1. AMEN. Podpisuję się pod tym obiema rękami.
    Zamiast się cieszyć, że Polskie media zaczynają powoli,choć niezdarnie haczyć o tematykę koreańskiej muzyki to jeszcze wszystkim źle. -,-'
    "Jak w ogóle można o nich pisać?! przecież to KPOP! Odrazu pousuwać wszystko, bo nie daj Boże znajdzie się nowa osoba, która pokocha tą muzykę, albo co gorsza biasa!" -,-
    Szkoda, że Ci sami ludzie płaczą o to, że koreańscy artyści nie skaczą po polskich scenach.
    Hejty są wszędzie i jak się chce to w zasadzie można przyczepić się do wszystkiego. Jeszcze się nie zdarzyło, żeby wszystkim dogodzić, więc w ogóle nie rozumiem całego tego oburzenia.
    Artykuły jak artykuły. Mają przyciągać ludzi. Ci, którzy w tym siedzą poczują niesmak. Wiadomo. Redaktorzy nie zagłębiają się aż tak w temat jak fanki. Może doczekamy się czasów, gdy artykuł zostanie napisany przez kogoś kto rzeczywiście kocha tą muzykę i ma o niej większe pojęcie niż przypadkowy dziennikarz na zleceniu. ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego ostatnio stwierdziłam, że niestety, ale jest cholernie mało normalnych fanów koreańskiej pop kultury w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny artykuł, z którym w 100% się zgodzę. Jeśli naprawdę chcemy, aby jakikolwiek koreański zespół zawitał w naszym małym kraju, to Eska jest najlepszym sposobem na przybliżenie się do tego celu. Czekam z niecierpliwością, co z tego wyniknie i mam nadzieję, że "nasi" znajomi kpopowcy (hejterzy), chociaż parę razy powstrzymają się przed korzystaniem z wolności słowa. Koniec. Kropka.

    OdpowiedzUsuń