środa, 14 sierpnia 2013

EXO, ich fani ~ co się ze mną dzieje !?


To będzie dla mnie bardzo ciężki temat do podjęcia, ale ponieważ gnębi mnie to już od jakiegoś czasu ~ przyszła pora aby wyrzucić to z siebie !


Poznałam EXO jeszcze przed tym jak oficjalnie weszłam w świat k-pop'u. MAMA podbiło moje serce, a później kiedy koleżanka wprowadzała mnie w świat EXO byłam strasznie na Tak !

Jednak już na trochę przed comebackiem miałam mieszane uczucia co do tego wszystkiego ! I teraz z dnia na dzień jest coraz gorzej. Chodzi mi o to, że EXO wywołuje we mnie jakąś taką frustrację i lekką niechęć ~ coś jakbym nie mogła znieść nawet najmniejszej wzmianki o nich. A z drugiej strony, za każdym razem jak na nich patrzę to wyrzucam sobie to, że ogarniają mnie takie uczucia !


Czuję się jakbym weszła w jakieś błędne koło i nie mam pojęcia jak z tego wybrnąć !

Członkowie EXO są naprawdę fajnymi ludźmi ! Są zabawni, ciężko pracują i mają talent [większość nawet spory] ! Ich piosenki, choreografia i występy są naprawdę dobre [o ile nie jadą z playback'u ~ co mnie totalnie irytuje]. 

Moim biasem numer 1 spośród wszystkich członków jest Chanyeol <3


Jest chyba najbardziej pozytywnym człowiekiem jakiego można sobie wyobrazić ! Jego cudowny i szczery uśmiech, który przez większość czasu gości na jego buźce. Do tego przeszywające spojrzenie jego wielkich oczu, odstające uszy, poczucie humoru i niski głos, którym rapuje na wysokim poziomie [nie chodzi mi tu o jego wzrost, jak coś ;D]! 

Jest jak idealny bias, a ostatnio nawet na niego ciężko mi patrzeć... te uczucia mnie dobijają !
Wiem jednak dobrze skąd się one biorą i myślę, że ten fakt dobija mnie jeszcze bardziej !

Cytując pewną wypowiedź, która w 100% oddaje moje uczucia !

"Największym problemem EXO są ich fani..."


Jeśli ktoś jest ich fanem ~ niech nie czuje się urażony. Możliwe, że akurat nie jesteś tym fanem, który sprawia, że mam ochotę krzyczeć ! Fakt jest jednak taki, że jest to prawda i nikt temu nie zaprzeczy. Nigdy nie byłam z tych, którzy stają się zaślepionymi fanami i nie widzą niczego poza czubkiem własnego nosa. Może właśnie dlatego ogarniają mnie te uczucia !

O sasaengach EXO dużo można słyszeć. Ostatnio przez ich zachowanie, fani nie mogli nawet wejść do Inkigayo ! Zresztą co chwilę słyszy się, że gdzieś tam na lotnisku fani zachowywali się jak porąbani psychopaci !


Jednak czy w Polsce wygląda to lepiej? Nie wiemy jakby się wszyscy zachowali, gdyby EXO nagle było w Polsce. Tamtych fanów oceniamy, a mogłoby być u nas podobnie ! Zresztą ostatnia sytuacja z Eską i artykułem o EXO tylko potwierdza to o czym mówię ! Fani są zaślepieni, egoistyczni i po prostu irytujący do granic możliwości ! 

Problem polega też na tym, że fanów tych jest wszędzie mnóstwo. Fandom EXO naprawdę rozrósł się ogromnie, więc z tego powodu cały problem także się powiększył.

Rozumiem ich miłość do zespołu. Rozumiem ich oddanie. Rozumiem, że chcą dla swoich idoli jak najlepiej !

Jednak fani EXO ustawili sobie chyba chłopaków za jakiś bogów ! Ustawili ich ponad wszystko i uznali, że to oni są teraz we wszystkim najlepsi ! 

Nie twierdzę tutaj, że oni na to nie zasługują. Jednak mam wrażenie, że staje się to lekką przesadą. 

Chociażby ostatnio na stronie M!Countdown. W polu do głosowanie pojawiło się już 'Growl' i mimo tego, że piosenka ani MV w żaden sposób się jeszcze nie ukazały ~ było to na pierwszym miejscu !


Nie mogłam tego pojąć. Niech wygrywają ~ super. Ale jak mogą wygrywać skoro piosenki nadal nie ma wydanej ! Paranoja !

Przyznaję się ~ jestem człowiekiem, którego irytuje naprawdę sporo rzeczy. W każdym fandomie są ludzie, którzy mnie dobijają i których nie potrafię zrozumieć, jednak to właśnie fani EXO robią to na potęgę !


Jednak mogłabym pominąć fakt tego jak bardzo mnie oni irytują ! Bo choć wszystko potrafi mnie wkurzać, jestem też osobą, która dusi w sobie emocje i nie wypuszcza ich na wolność, chyba, że nadejdzie taka konieczność. Jestem osobą, która nie lubi wywoływać konfliktów. Mogę się gotować wewnątrz, ale zachowam kamienną twarz dla dobra sprawy !


Przykro mi się jednak robi jak widzę, że zachowanie fanów rani tych, których powinno chronić ~ samo EXO !

Już sam fakt, że wywołali oni u mnie pewną niechęć do EXO ! Jestem pewna, że nie jestem jedyną osobą, z którą coś takiego się stało. Spotkać się można z wieloma opiniami pełnymi niechęci do EXO i pochodzą one tylko z tego, że ich fani są wszędzie i irytują wszystkich na potęgę ! 
Mam wrażenie, że ich fandom robi się tak wrogi i nieprzystępny jak Beliebers albo Directioners. Strach się bać ! Zwłaszcza, że zauważyłam, że fandomy amerykańskich czy angielskich artystów powoli zaczynają walczyć z tymi koreańskimi ! Co to ma do rzeczy ! Co to ma w ogóle być !?


Do tego główny fakt, jakim jest krzywdzenie EXO osobiście. Przepychanki na lotniskach, przed SM. Do tego brak fanów w programach muzycznych !

Obawiam się tego, że choć liczba ich fanów będzie wzrastać. To uczucie miłości i wsparcia jaki oni odczuwają spadnie ! Odnoszę wrażenie, że fani zaczynają zapominać co jest w byciu fanem najważniejsze ! Chyba nie chcecie sprawdzić, że wasz idol zacznie się was bać.


Albo tego, że wasze zachowanie sprowadzi na nich kłopoty ! 
Przykładowo niechęć ze strony innych fandomów, a nawet idoli.

Oni sami mogą mieć przez to problemy nie tylko ze swoją wytwórnią, czy mediami, ale też między sobą. 
Musicie pamiętać, że w pewnym sensie idole są odpowiedzialni za swoich fanów. Jeśli ci wymkną się spod kontroli, to kto za to oberwie?

Taka kolej rzeczy sprawia, że zaczynam się obawiać o ten zespół. Mam wrażenie, że minie jakiś czas i przez to wszystko ich ścieżki mogą się rozdzielić, a sam zespół się rozpadnie. W historii zespołów SM różnie bywało...

Często bardziej lubię mniej popularne zespoły i ich fanodmy ! Bez spiny, czy nienawiści do innych. Oni muszą liczyć się z faktem, że są przytłoczeni przez wielkie fandomy. Jednak mimo tego trudu są pełne miłości i wsparcia dla swoich idoli. 


Nie mają czasu na głupie gierki, czy wojny z innymi ~ skupiają się na tym co najważniejsze - na idolu !

Nie ważne jakiego fandomu jesteście częścią. Pamiętajcie o tym żeby się opanować i dobrze przemyśleć swoje zachowanie ! Żadnego linczowania innych. Pamiętajcie, że to idol stoi na pierwszym miejscu w tej hierarchii, a nie wy czy wasze ego !


Sama postaram się powalczyć ze sobą i uczuciami, które mnie ogarniają. Nie patrząc na fandom, ale na idola, którego chcę wspierać bez względu na wszystko !
Czuję, że po napisaniu tego co mnie dręczyło te niechętne uczucia osłabły...

[Napisałam tą notkę kilka dni temu i zapisałam w kopiach roboczych. Dzisiaj przyszedł czas na publikację i powiem szczerze, że od czasu kiedy ją napisałam ~ wszystko minęło. Jakby te dziwne uczucia ze mnie uciekły po jej napisaniu ~ bardzo mnie to cieszy ^.^]

4 komentarze:

  1. Moim zdaniem fani exo powinni pójść na sesję do psychiatry czy też psychologa. Nie tylko Ci sasaeng, ale też Ci "normalni" bo w gruncie rzeczy, aż tak normalnych fanów to exo nie ma. Nawet w Polsce nie znajdziesz tak łatwo dosyć normalnego fana. Często się zastanawiam, dlaczego polscy kpopperzy nie lubią exo, a jak zapytam, to odpowiedź zawsze ta sama "fani". W prawdzie, przez tych fanów przez jakiś czas nie potrafiłam na nich spojrzeć, nawet jak wyszedł wolf, zwlekałam z obejrzeniem. Ten szał na nich.... doprowadzał mnie do szału, przez co zaczynałam ich nienawidzić, ale cieszy mnie ten fakt, ze jednak powróciłam do nich, nie zwracając zbytniej uwagi. Tak jak o tym napisałaś, przypomniało mi się, coś co wczoraj przeczytałam, a mianowicie, to jak kochane EXOtic zbombardowało Ryeowooka, który śpiewał z Kyungsoo aby skończył śpiewać, bo nie ma talentu,choć to gówno prawda.
    Twoja notka wylała wszystko co miałam w chwili tej przerwy od exo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryeowook nie ma talentu?? Zaraz chyba wyjdę z siebie i stanę obok O.o
      Napisanie tej notki bardzo mi pomogło się uwolnić od tych negatywnych uczuć. Mam zamiar lubić i wspierać EXO, nawet jeśli nigdy nie poczuję się częścią tego fandomu.

      Usuń
    2. Ja się strasznie wkurzyłam, bo uznałam po przesłuchaniu tego, ze oboje pięknie zaśpiewali, a nawet moim zdaniem Ryeowook lepiej. I tak trzymaj.

      Usuń
  2. Powiem tak, osobiście do fandomu EXO nie należę, jednak nie sądzę, aby był to powód, dlaczego nie mogę się wypowiedzieć. Po pierwsze - jestem Ci wdzięczna, że poruszyłaś ten temat, bo chociaż w tym momencie cierpi Exo, takie sprawy nie dotyczą tylko ich. Inne zespoły także są na to narażone.
    Nie pamiętam gdzie, ale gdzieś przeczytałam, że to właśnie fani kreują idoli. I taka jest prawda. Gdyby nie my, idol w ogóle by nie istniał. Jednak skoro go tworzymy, to musimy też pamiętać, że jako oddani fani kreujemy jego sylwetkę, bo niemożliwe jest, aby jeden człowiek mógł zaistnieć w każdym zakątku świata sam. To my pokazujemy nowym fanom kpopu co cenimy w naszych biasach, czy choćby ulubionych zespołach. My ich pokazujemy ze strony, jaką chcemy. Nie dziwmy się więc, że większość polskich kpopowców nie przepada za EXO, skoro fani podchodzą już pod maniakalne ubóstwianie CZŁOWIEKA. Tak, przecież idol to tylko człowiek, jedyne, co go wyróżnia to talent, który szlifuje na naszą uciechę.

    Jest to na pewno rzecz, którą powinien zrozumieć każdy NORMALNY fan.
    Bias nigdy za Ciebie nie wyjdzie.
    Bias może się umawiać.
    Bias nie jest Twój.
    To są tylko ludzie, którzy pragnąc spełnić swoje marzenia pożegnali się ze swobodą. Trzeba to zaakceptować i być dla nich wsparciem, bo na dobrą sprawę tylko my możemy im pomóc. My jesteśmy ich motywacją.

    Pytanie, czy Ci maniakalni fani zadali sobie kiedyś pytanie, jak czują się członkowie EXO widząc swój fandom, który zachowuje się gorzej niż stado dzikich zwierząt? Zapewne nie, a powinni.

    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń